HTML

Jovoautoi

Megprobalom osszeszedni egy csokorba a jovo autoirol szolo cikkeket Hidrogen, Elektromos, disel hibrid, benzines hibrid esetleg gozhajtas vagy leghajtas?

Friss topikok

Az aktualis tippem

2010.12.31. 23:09 Kacagany1

 Szoval az elso tippem arra, hogy milyen autot is fog vezetni a kisfiam 2030-ban, azthiszem az uzemanyag cellas autokra teszem.

Az indoklasom:

Az elmult evekben rendszeresen nezegetem az alternativ hajtasu autokrol szolo hireket, es bekell vallanom folyamatosan valtozik a velemenyem ez ugyben. Marmint, hogy mi lesz a jovo.
 De jelenleg azt hiszem a hidrogen fog nyerni. Meghozza azon belul is az uzemanyag cellas verzio. 
De akkor most hasonlitsuk ossze az elzo bejegyzesben emlitett jelolteket:

 

1. Uzemanyag cellas autok.
 2. Robbano motoros hidrogen hajtasu autok
 3. Akkumulatoros elektromos autok

Lehet optimista vagyok. Lehet hogy 20 ev mulva is meg csak a hibrideknel jarunk majd (mar mint itt most a fosszilis uzemanyagot is hasznalo hibridekre gondolok), de en bizom benne, hogy addigra talan sikerul megszabadulni a benzin es a dizel fogsagabol.

Szoval ezen harom jeloltbol az uzemanyag cellas auto fog gyoztesken kijonni. Bar hangsulyozom ez egy pillanatnyi gondolat. 

Nezzuk a hatotavolsagokat:

uzemanyag cella 240-300 merfold per tank.

akkumulatoros autoknal ez max 100 merfold (bar van kivetel a Tesla roadster)

hidrogen hajtasu robbano motoros autonal ez szinten max 100 merfold.

toltesi ido:

uzemanyag cella valamint a robbano motoros hidrogen autonal kb 2-3 perc.

akkumulatoros autonal hmmm ez erdek kerdes. ha az akkumulatorok toltesi idejet nezzuk akkor minimum 4 ora. ha a better place altal fejlesztett akkumulator cseres rendszeret nezzuk, akkor 1-2 perc.

Hajto rendszer merete. Jelenleg itt is a Hidrogen nyer bar nem sokkal. Az uzemanyag tartaly merete majdnem megkozeliti az akkumulatorok meretet. ezt kihozhatjuk dontetlenre.

Hasznalhatosag. Itt megint tobb dolgot kell figyelni. Egyreszt ugye a hidrogen hajtasu autoknal kell tolto allomas rendszer. ez meg ugye kiepites alatt all. az elektromos autoknal viszont mindenhol megtalalhato az elektromos halozat. Es az utcai tolto halozatok fejlesztese is roham lepttekkel halad. (lasd GE watt station) Tehat ha rovid varosi utakra akarom hasznalni az autot akkor igen is megfelelnek a mostani elektromos autok ennek a celnak. (leaf, i-miev) de ha hosszab utra akarok menni, akkor kell a better place altal fejlesztett akkumulator cseres rendszer. De akkor ugyan az a hiba mint a hidrogenes autoknal. az infrastruktura hianyzik...

Tehat az en elgndolasom, hogy rovid tavon jonnek az akkumulatoros autok. kozeptavon uzemanyag cella, plusz elektromos varosi autok. majd idovel kikopnak az akkumulatoros autok.

De persze lehet, hogy tevedek. majd meglatjuk.

A tervem az, hogy vegig veszem majd lassan a jelolteket. es kielemezgetem az aktualis tipusokat. 

Egy biztos, az elkovetkezo egy ket evben tomegevel fognak jonni az elektromos akkumulatoros autok. aztan 2015-tol ha minden jol megy jonnek a hidrogenes autok is.
 

Szólj hozzá!

Címkék: tipp tesla tesla roadster leaf i miev better place

A bejegyzés trackback címe:

https://jovoautoi.blog.hu/api/trackback/id/tr142551377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása