Elsonek vegyuk a Hidrogen hajtasu uzemanyag cellas autokat.
szemely szerint nekem ezek a kedvenceim. Ha engem kerdeztek, szerintem ezeke a jovo. Bar teny ami teny meg csak proto tipusok leteznek (Honda FCX Clarity, Mercedes B class, Toyota FCHV adv, GM Chevrolet equinox fuel cell ,stb) es teszt flottak futnak. Egyenlore csak berelheto verziok leteznek tobbek kozt kaliforniaban.
Viszont ha a parametereket nezzuk akkor az 5 perces tankolas, a 4-500 Km-es hatotav vonzova teszi oket.
Hatranynak a kiszolgalo halozatot lehet tekinteni. Bar a halozat folyamatosan epul Kaliforniaban, Nemetorszagban, Norvegiaban, Japanban. Sot mar arra is volt terv, hogy itt Magyarorszagon letesitsenek toltoallomast.
Masodiknak nezzuk az elektromos autokat:
elonyuk, hogy barhol feltolthetok es, hogy mar akar mar most is megvehetok. Akar mar itthon is a Reva. De a kozeljovoben jonnek sorban a nagyobb gyartok autoi is. (Nissan Leaf, Mitsubishi I-miev, Smart ED, Tesla Model S stb)
Viszont a hatranyok koze sorolando, hogy sokaig tart a feltoltesuk, valmint a hatotavolsaguk is eleg korlatozott. Bar a better place kezdemenyezes elohozta az akkumulator csere otletet, de ez nem valtoztat a hatalmas akku pakkok sulyan, es a hosszu toltesi idon, valamint a rovid hato tavon. Valamint ugye ekkor vissza ertunk a szukseges halozat kiepitesenek problemajahoz, amit ugye a hidrogen autok hatranyakent emlitettunk. (arrol nem is emlitve szot, hogy hogyan oldhato meg az akkumulatorok eletartalmanak figyelese. Azaz mi garantalja, hogy a vadonatuj automban levo 2 napos akkupak helyett ne egy lestrapalt 5-6 eves alig alig pislakolo csomagot kapjak? )
Egyeb alternativ autok
Csak emlites szintjen egyenlore. Kesobbiekben talan meg visszaterunk ide. Leteznek levego, goz es egyeb hajtasu autok. Jelenleg talan egyik nagyobb gyarto sem foglalkozik ezekkel, igy egyenlore en is hanyagolom oket. De ha kell majd visszaterunk rajuk.