HTML

Jovoautoi

Megprobalom osszeszedni egy csokorba a jovo autoirol szolo cikkeket Hidrogen, Elektromos, disel hibrid, benzines hibrid esetleg gozhajtas vagy leghajtas?

Friss topikok

Daihatsu hidrazin

2012.04.17. 20:05 Kacagany1

 Uzemanyag cella. De most kicsit maskepp. A Daihatsu kidolgozott egy ujfajta uzemanyag cellat, ami hydrogen helyett hidrazint hasznal. Egesz pontosan vizben oldott hidrazint. Ebben a cellaban, nem hidrogent bontanak protonra es elektronra, (es az electron hajtja meg a villany motort) hanem a hidrozint bontjatak. A Hidrozin (N2H4) hidrogenjeirol levalasztott electronok hajtjak meg a motort, mig a tuloldalrol erkezo OH- (amiben egyel tobb electron van) egesziti ki a protonokat vizze H2O ami marad az nem mas, mint viz es nitrogen.

 A hidrazin persze mergezo, ezert is oldjak vizben. Igy viszont egy folyekony uzamanyagot kapnak, amit ugyanugy tudnak tarolni, mint a benzint, csak epp ez nem robbanekony. Jae s bonuszkent az uzemanyag cellaba sem kell platina. Igy az joval olcsobb mint a Hidrogenes verzio. Hogy akkor most mi is lesz?

 Hat azt nem tudom. A tobbi auto gyarto ugye (MercedesToyotaGMHondaHyundai) a Hidrogenes verzot alkalmazzak, es azt nepszerusitik ezzerrel. Mar epulnek nehany orszagban a hozzajuk valo kutak. Ennyi penz beleolese utan hajlandoak lesznek e attalni valami masra? Es hogy ez a mas tenyleg jobb e? Hat majd meglatjuk. Ami nekem hianyzik, az a fogyasztasi adat. Mert ez adna meg azt, hogy mekkora helyet foglal az uzemanyag. No meg hat az elobb emlitett gyartok, mar evek ota tesztelik kozuton is az autikat. ezek a tesztek itt meg hianyoznak.

 De a fogyasztasi adatra esetleg lehet tippelni valamit az alabbi adatokbol:

 Ha hinni lehet a wikipedianak (a fentebbi linken) akkor a Hidrazin-bol 194*100000J/Kg energia szabadul fel eges kozben.

Ez ugye 5388Wh energia / Kg mivel a hidrazin suruseges a vizehez hasonlo, ez 1 l hidrazint jelent. Az autoban ehhez vizet is kell tarolni, mert onnan szedig az OH- ionokat. ami azt jelenti, hogy kb 2l anyagot kell tarolni ekkora mennyisegu energiahoz.

 A Hidrogenbol Kg-onkent 40 KWh energia szabadul fel. Jelenleg kb 30-40g ot tudnak tarolni 1 dm3 helyen ha ezzel szamolunk akkor 1l terfogatu palackban 1600Wh energiat tudnak tarolni. Mig a hidrazinbol akkor kb 2500Wh-at… de lehet nem jol szamolok, es persze az uzemanyag cellak hatas fokat is ossze kene vetni. (a hidrogenese valahol 60% korul van. a Hidrazinose… nem tudom) mindenesetre ez azt mutatja, hogy kevesebb uzemanyag kell ami raadasul folyekony. igy jobban elhelyezheto.

Ezek alapjan a Daihatsu fejlesztese sokkal jobbnak tunik... De gyanus, hogy a tobbiek nem ebben az iranyban mozogtak eddig. 

De ha netan lesz egy 3. tipusu alternative hajtas, akkor talan meg elesebb lesz a verseny, es az ember valogathat, hogy milyen tipusu autot is vesz: akkumulatorost, hidrogenest, vagy Hidrazinost.

Szólj hozzá!

Címkék: daihatsu uzemanyagcella hidrazin

A bejegyzés trackback címe:

https://jovoautoi.blog.hu/api/trackback/id/tr654457470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása