Az elozo poszban csinaltam egy gyors becslest arrol, hogy mit kellene elerni a hidrogen tarolasanal es, hogy hol tartanak most.
Nezzuk meg mi a helyzet az akkumulatorokkal. Az elzo postban egy 6l fogyasztasu autot vettem alapul es azt becsultem, hogy 21KWh energia kell 100 Km megtetelehez. Ott azt vettem, hogy 60% egy uzemanyag cella hatasfoka. es nem foglalkoztam a motor hatasfokaval. Ezt most is kihagyom, mert az elektromos motorok hatasfoka tobb mint 90 % es a szamitasom eleve eleg durva becsleseket tartalmaz. :)
Szoval vizsgaljuk meg mekkora energia surusegu akkumulatorokra lenne szukseg, es hol jarunk most. Itt egyszeru a keplet, 21KWh energia 7l-ben ez ugye 3KWh per litert jelent.
Es, hogy holtartunk most? Jelenleg korulbelul maximum 100 Wh energat kepesek eltarolni 1l terfogatban. Am mar tervezik a kovetkezo generaciokat amik mar 1KWh energiat is kepesek eltarolni. Akkor most, hogy allunk? 3 viszonyitva a 0,1-hez az Akkumulatoroknal, es 130 viszonyiva a 35-hoz a hidrogennel...
Eszerint jelenleg az uzemanyag cellas autok vezetnek utca hosszal. De, hogy ez, hogy fog valtozni a jovoben?? majd meglatjuk.