HTML

Jovoautoi

Megprobalom osszeszedni egy csokorba a jovo autoirol szolo cikkeket Hidrogen, Elektromos, disel hibrid, benzines hibrid esetleg gozhajtas vagy leghajtas?

Friss topikok

Mi tortenne, ha a benzines autokat lecserelnenk elektromosra?

2011.01.20. 22:45 Kacagany1

Nemreg vitatkoztam volt kollegaimmal ezen a teman. Vajon mennyi uj eromuvet kell majd uzembe helyezni, ha kicserelnenk az osszes benzines autot elektromosra, a teljes elektromos rendszer osszeomolna? Ezekutan alltam neki kiszamolni mi lehet az igazsag. Persze az alabbi levelben lathato szamitasok csak becslesek. Igy feleloseget nem vallalok ertuk :) Mindenesetre meglepo eredmenyre jutottam. 

Meg anno neztem a HVG honlapjan, hogy egy evben mennyi benzint adtak el. (1571420251  liter) (ok vannak diesel autok is, de kesobb is lesznek mas hajtaslancok az elektromos mellett, szoval vegyuk ugy, hogy az osszes benzines autobol lesz elektromos) ezt a szamot beszoroztam 10-el (1 l benzin energia tartalma 9,66 KWh egesz pontosan 34.8 MJ/l ami ugye 34800KJ/3600s=9.66KWh) az igy megkapott erteket elosztottam 3-al (szinten becsles, ennyivel jobb hatasfoku egy elektromos auto a benzinesnel es lehet, hogy alul becsultem...) majd a megkapott erteket elosztottam, 365*24-el (a jelenlegi allas szerint az autok jo reszet ugyis ejszaka otthon toltik a masikat meg munkahelyen nappal tehat szetoszthato a teljes napra a felhasznalas) es igy jott ki valami 600MW-os folyamatos igeny. A paksi blokkok 500MW-osak, es 4 van beloluk , es kb a magyar termeles harmadat adjak kozosen. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztas elektromos autok halozati terheltseg

A bejegyzés trackback címe:

https://jovoautoi.blog.hu/api/trackback/id/tr972601347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása